Because I have loved life, I shall have no sorrow to die - Amelia Burr

torstai 27. syyskuuta 2012

Motivaatio hukassa

Ajattelin, et opiskelu avoimessa yliopistossa nostaisi mun opiskeluintoa. Olin selkeesti väärässä. Kyllä toi kurssi mua kiinnostaa ja todellaki haluun sen hyvällä arvosanalla läpi, mut tutkin taas vaatimuksia yliopistoon. Tunnen itteni niin tyhmäksi. Ajattelin ottaa ittelleni takaoveks psykologian opinnot, että sinne varmaan pääsenki... No en todellakaa tuu pääsee, ku mulla oli lähtöpisteitä tyylii 9/100....... Mukavaa, ku on panostanu YO-kokeisii taas -.- nyt sitte saan kärsii niistä.

Essential Cell Biology on oppikirjana.

Tänää  käsiteltii DNA:ta ja kromosomeja. Jännä, miten pieneen soluun on saatu ängettyä niin paljon geneettistä tietoo. Opin myös sen, et suhteessa solu olis pesäpallon kokonen, ni siinä on 1-2 km DNA:ta käärittynä sisällä ;o ja se vielä koodaa ihmisen perimää toimivasti ;o Opin myös, et 65 v. miehillä noin 80 % on eturauhassyöpä, mut se ei oo aggressiivinen, joten se ei varmaan ees ilmene. Ja 85 v. miehistä kaikilla on se, mutta se ei taaskaan ilmene todellakaan kaikilla :) en kyl muista sitä syövän nimee, mut se alko p-kirjaimella :D

HUOMATKAA ETTÄ SE SYÖPÄ ON GEENEISSÄ :) joten ei kenenkää tarvii turhia pelätä, se ilmenee, jos ilmenee ;))

No mutta, kaipa pitäis vaa ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä lukemaan. Toivottavasti toi kissanretale antaa mun tällä kertaa sen tehdä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti